Pages

Thursday, August 22, 2013

Pasukan Terbaik Dalam Sejarah Fiorentina


Fiorentina adalah salah satu kelab bola sepak terbesar dalam dunia, dengan banyak penggemar dari Italia dan seluruh dunia.

Adakah pasukan ini yang paling terbaik dalam sejarah Viola Fiorentina yang bangga? Mungkin. Namun, saya mahu mendengar pendapat anda tentang pasukan berikut.

Bentuk - 3-4-3


GK - Francesco Toldo - Penjaga gol dalam sejarah Fiorentina.

DF - Daniel Pasarella - Pasarella adalah seorang "defender" yang cekap dan hebat membawa bola dari "defence" ke "attack".

DF - Claudio Gentile - Antara "defender" terbaik dalam sejarah Italia dan Viola. Seorang anggota pasukan Italia yang memenang World Cup tahun 1982 di Espanyol.

DF - Giuseppe Brizi - 231 pertandingan untuk Fiorentina dari 1961 hingga 1973. "Stalwart" di Viola Fiorentina. Pemenang Serie A dalam musim 1968-69

MF - Armando Segato - Antara lagenda Viola dari Italia. Pemain dengan kaki kiri yang hebat.



MF - Angelo di Livio - Satu lagi lagenda Viola. Walaupun Fiorentina tergredasi ke Serie C2 pada tahun 2002, pemain internasional Italia, di Livio memilih untuk tinggal ti Fiorentina dan bermain untuk mereka sehingga promosi Fiorentina ke Serie A pada tahun 2004.

MF - Rui Costa - Antara pemain terbaik dari Portugal. Rui Costa adalah hati Viola dari 1994 hingga 2001.

MF - Daniel Bertoni - Satu lagi lagenda Viola dari Argentina. Bertoni adalah antara "winger" dengan kaki kanan yang terbaik dalam sejarah bola sepak. Antara pasukan Argentina yang memenang World Cup 1978 di tanah airnya.



FW - Gabriel Batistuta - Lagenda Viola. 168 gol dari 269 pertandingan. Batigol dari Argentina adalah antara pemain terbaik dalam sejarah Viola.

FW - Enrico Chiesa - Antara "striker" terbaik yang bermain untuk Viola. 34 gol dari 59 pertandingan - rata gol yang sangat hebat!


FW - Roberto Baggio - Antara "striker" terbaik yang diproduksi di Italia. Baggio dikenali oleh semua penggemar bola sepak untuk "divine ponytail" nya.  Baggio menembak 39 gol untuk Viola Fiorentina dari 1985 hingga 1990.

Firenze - wisma untuk pasukan bola sepak terbaik di dunia?

No comments:

Post a Comment